jemná & silná

Osudové ženy, vyspelé ženy, krásne ženy, inteligentné ženy, nízke ženy, mladé ženy, šikovné ženy, vysoké ženy, ženy v rokoch, aktívne ženy, elegantné ženy, ženy matky, ženy zo zmyslom pre humoch, akčné ženy, potetované ženy, ženy bojovníčky, ženy hrdinky, nenápadné ženy, vyzývavé ženy. Kráčam po ulici (s rúškom na tvári) a presne takéto ženy stretávam. Každá je iná, každá niečím výnimočná, každá má svoje čaro, ktorému podľahne nejeden chlap a pôsobí ako bohyňa. 

Máme mnoho tvárí. Raz chceme byť nežné, inokedy neodolateľné, potom odmerané a o chvíľu zase starostlivé. Niekedy chceme byť sexy a krásne, inokedy zase nenápadné a mať svoj pokoj. Vieme kričať, plakať, bojovať, brániť, milovať či obetovať sa. I keď sme každá iná, jedna vec nás spája, a to menštruácia.

Pri písaní článku som hľadala nejaké informácie, ako ženy v iných krajinách "prežívajú" menštruáciu. Natrafila som na video mojej obľúbenej fotografky Niny Skalíkovej (TU!), ktorá precestovala asi celú Indiu a vyjadrila sa o menštruácii a indických ženách. Tie z chudobnejších pomerov nemajú k dispozícii hygienické potreby aké máme my. Nie sú dostatočne informované ani ženy a muži už vôbec nie. Namiesto hygienických vložiek používajú hocijaké handry, ktoré nájdu doma, majú ich celý deň na sebe a večer, keď ich nikto nevidí, vyhodia handru niekde za dedinu. 
Je to ešte stále pomerne tabulizovaná téma a niektoré dievčatá, predovšetkým v mladšom veku sa za menštruáciu dokonca hanbia. Myslím si, že asi pre každé dievča je to základnej škole stresujúce. Neustále kontrolovanie a skrývanie, keď sme museli utekať na toaletu. Nehovoriac o tom, že sme vložky skrývali v kabelkách v tých najtajnejších priehradkách. Nebudem vám klamať. Hanbila som sa aj ja. Pamätám si, ako som vždy spolužiačke povedala, aby ma kryla, keď som vytiahla vložku a aby ju nikto nevidel. Vložky sú súčasťou našich životov ako aj rúž, aviváž či víno. Tak prečo sa im vyhýbať ?

Áno, menštruácia je veľmi intímna téma a aj to, že o tom píšem, nemusí byť každého šálok kávy. Ale mali by sme si uvedomiť, že je to úplne normálna vec. Každá zdravá žena má menštruáciu a nie je to nič špinavé. Je veľmi dôležité sa o tom rozprávať a to nie len ženy medzi sebou, ale aj s mužmi, ktorí často ani netušia, čo menštruácia vlastne je.
Pamätám si deň, keď sa "TO" stalo po prvýkrát. V tej dobe som to len vnímala pri mamine. V škole sme rozoberali až potom. Predtým sme menštruáciu doma nerozoberali. V ten deň D som sa zľakla. Rozplakala som sa a bola som v šoku. Vôbec som na to nebola pripravená a bála som sa, ako budem ďalej existovať. Najhoršie na tom bolo asi to, že som sa bála ísť za mamou. S malou dušičkou a so slzami v očiach som šla za ňou. Tá to však zobrala úplne normálne, ešte sa aj usmievala a vysvetlila mi, že už som sa stala ženou (teoreticky). Aj keby som o tom vedela viac informácii, myslím, že by som reagovala rovnako. Nedá sa to predpripraviť. 

Pre mňa je menštruácia "obdobie chudnutia". Prvé dni mi absolútne nechutí jesť. Väčšinou umieram v posteli a mám chuť si odrezať brucho. Celkovo som precitlivelá a rozplačem sa nad všetkým. Dúfam, že tu nie som jediný plačko. Neobľubujem lieky a musí mi byť naozaj veľmi zle, aby som si vzala tabletku. Samozrejme, ak vy mávate vážnejšie problémy ako ja, určite sa obráťte na svojho lekára a negooglite si príznaky na modrykonik.sk. A ešte jedna vec. Ja sa riadim tým, že čo nechcem, aby mi robili ľudia, nerobím ani ja im a čo by som neurobila doma, tak to neurobím ani na verejnosti. Určite viete na čo narážam. Použitá vložka nepatrí do záchodu, ani vedľa záchodu. Patrí do koša a pekne zabalená. Keď to niekedy vidím v nákupnom centre alebo dokonca v škole, tak mi je fakt zle. Veď je to najmenej, čo môžete urobiť. 
OUTFIT
Dnešný outfit je veľmi veľmi veľmi jednoduchý. Klasické roztrhané rifle som skombinovala so vzdušným tričkom s veľmi príjemného materiálu. Doladila ružové espadrilky z ccc a čiernu kabelku zo sinsay. Pohodlný outfit do mesta. 
 
Čo vy a vaše dni, keď vás navštívi menštruácia ? 

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.