Ako začať školský rok úspešne ?

 V čase povinnej školskej dochádzky, keď som na začiatku augusta videla v supermarketoch, v nákupných centrách, na internete či v televízii "späť do školy", išlo ma roztrhnúť. Neznášala som, že prázdniny boli ledva v polke a už som sa mala pripravovať do školských lavíc. Tým, že chodím na vysokú školu, tak môj začiatok akademického roku sa o pár týždňov posúva, takže už tie nápisy v obchodoch nemajú taký efekt ako kedysi. Ak ma sledujete dlhšie tak viete, že som vám každý rok pridala nejaký článok zo série "back to school". Buď to bolo DIY, back to school tag, čo je v mojej školskej taške alebo ako to chodí na VŠ. Musím sa priznať, že tento rok som články tohto typu vôbec nechcela vydať, nakoľko tým, že som na výške sa toho veľa zmenilo. Avšak som sa rozhodla, že vám spíšem pár rád, tipov a trikov ako úspešne začať školský rok. Niektoré rady sú len pre vysokoškolákov, ale aj stredoškoláci či žiaci základnej školy si nájdu to svoje. 

1. Pozrite si infolisty k predmetom. Nájdete v nich zoznamy kníh, témy, ktoré sa budú preberať, konzultačné hodiny, formy hodnotenia, percentá, proste všetko, čo budeš na daný predmet potrebovať. 

2. Rozvrh hodín a harmonogram. Toto snáď komentár ani nepotrebuje. Veľmi dobrým pomocníkom je aj Google kalendár, do ktorého si môžete značiť dôležité dátumy ako napríklad testy, prázdniny, odovzdanie seminárnych prác či projektov, rektorské voľná, skúškové a pod. Nápomocnými sú aj mesačné kalendáre, ktoré si môžete zadarmo vytlačiť a dať napríklad na nástenku. 

3. Píšte si poznámky ! Nespoliehajte sa na "dobrého" spolužiaka, ktorý si poctivo píše všetko, že vám to s radosťou dá. Buďte samostatní. V škole "kopete" všetci sami za seba. Ja som ten typ študenta, ktorý musí mať všetky poznámky napísané buď ručne alebo vo vytlačenej forme, farebne zvýraznené, počiarknuté. Keď sú to moje poznámky, viem čo som tam písala a už počas písania sa mi do hlavy určité veci dostávajú. Niekde som čítala, že na amerických univerzitách robili pokus na študentoch, v ktorom im dali 3 rovnaké texty, pričom prvý bol obyčajne napísaný, druhý mal zvýraznené dôležité pojmy tučným písmom a tretia verzia mala kľúčové informácie vyznačené farebne. Výsledok bol taký, že študenti si zapamätali 2x viac z farebne vyznačeného textu ako z obyčajného. 

4. Okrem samotných poznámok, sú veľmi účinné aj pojmové mapky alebo kartičky. Vytvorte si ich vždy, keď máte novú látku. 

5. Pracovný priestor. Veľmi pomáha mať svoj priestor, kde budete mať všetky potrebné veci na učenie ako knihy, zvýrazňovačky. zošity, perá,.. Nič čo by vás zbytočne rozptyľovalo. 

6. Zistite kedy sa vám učí najlepšie. Mne sa napríklad najlepšie učí večer okolo tej piatej. Ráno a v noci by som sa nevedela učiť. Ale samozrejme, ak to vám tak vyhovuje a viete sa v noci o jednej učiť, tak je to vaša vec. 

7. Nenechávajte nič na poslednú chvíľu. Zbytočne si veci sťažíte a bude to pre vás náročnejšie. Jednoduchšie veci spravte v ten deň, čím skôr sa ich zbavte a máte pokoj. 


Ak sa vám podobné články páčia, tak mi napíšte dole do komentára aký ďalší by ste si chceli prečítať. A ja vám prajem úspešný začiatok školského roka ! 

2 komentáre:

  1. Veľmi pekný článok zo super typmi :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Super článek, mě se letos úplně poprvé nástup do školy netýká. Je to hrozný nezvyk ale zároveň hrozná úleva :D

    OdpovedaťOdstrániť

Používa službu Blogger.