.sviatočné stolovanie

 Článok vznikol v spolupráci s goldea.sk 

Už cítite vôňu koláčikov, škorice, vaječného likéru či medovníčkov ? Počujete šušťanie baliaceho papiera, lepiacej pásky a tóny obľúbených vianočných pesničiek ? Niet sa čo diviť ! Vianoce sú doslova za dverami a ani sa nenazdáme a budeme chystať štedrovečerný stôl. U nás doma mám túto záležitosť na starosti ja a vždy sa pripravujem aspoň týždeň dopredu. Možno sa čudujete, ale je to tak. Vyžehliť obrus určený na špeciálne príležitosti, doprostred stola nachystať dekorácie, vytiahnuť slávnostný porcelán a kopu ďalších veci. Ak ešte neviete, ako vyzdobíte svoj slávnostný stôl, spolu s goldea.sk vám ukážeme ako na to. 

Ideálnym riešením je prestieranie, ktoré bude ladiť so zvyškom interiéru a s výzdobou v dome či byte. Ak nakupujete nové ozdoby či dekorácie, myslite aj na jedálenský stôl, aby vám vianočná nálada prechádzala celým domom. Obzvlášť, ak máte spojenú jedáleň s kuchyňou a s obývačkou. Základom slávnostného stola je obrus. Môžete ostať pri starej klasike a zaobstarať si biely obrus, ktorý využijete počas celého roka alebo stavíte na tematický - vianočný so stromčekmi, hviezdičkami, vločkami či trblietavý. 

Práve v eshope goldea.sk nájdete široký výber sviatočných obrusov. Okrúhle, hranaté, oválne, štvorcové či behúne. Mne sa najviac páčil tento bavlnený s motívom farebných stromčekov s hviezdičkami na bielom podklade. Keďže máme obdĺžnikový stôl, tak som objednala hranatý obrus. Ružové stromčeky na obruse sa perfektne hodia k nášmu veľkému ružovému stromčeku. Tak ako tento, tak aj všetky ostatné obrusy si môžete dať ušiť na mieru, akú potrebujete. Je to kvalitný český výrobok s vianočným motívom, ktorý zakúpite len na goldea.sk. Navyše je zo 100% bavlny. 

Nech už vianočný stôl prestriete akokoľvek, doprostred stola umiestnite výrazný prvok. Pridajte niečo zelené. Či už nejaký veniec alebo len vetvičky ako som to spravila ja. Nielenže to vyzerá pekne, ale budete cítiť aj krásnu vôňu ihličia. Zeleni to pristane aj vo váze. Ja som si odrezala niekoľko väčších vetvičiek, ktoré som dala do vázy, ozdobila menšími vianočnými guľami a jednoduchá dekorácia je na svete. Okrem čečiny môžete zvoliť aj imelo, eukalyptus či rozmarín. 

Dobrý základ je mať jednoduchý servis a neprezdobené sklo. Spolu s obrusom, servítkami, obrúskami a dekoráciami premeníte obyčajný stôl na slávnostný. Sviatočnú atmosféru prinesú určite aj sviečky a svetielka. Ja som ich zavesila a položila všade kde sa dalo. Okrem toho, ku každého tanieru zvyknem dávam aj kartičky s menami, aby každý vedel, kde si má sadnúť (i keď každé Vianoce je nás rovnaký počet a stále si každý sadá na rovnaké miesto) a malý darček. Väčšinou je v krabičke nejaká maškrta. 

Ako bude vyzerať váš slávnostný stôl ? 

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.