🍰 Jesenné pokušenie

Tohtoročné babie leto je/bolo jedno asi z tých najkrajších aké som kedy zažila. Asi to hovorím každý rok, ale tento rok sa mi to zdá o čosi magickejšie. I keď mi lezú na nervy tie lienky nalepené na všetkých oknách v dome, tie ružovo fialové západy slnka. Listy sa sfarbujú do oranžovej a červenej, pomaly opadávajú a vonku to aj inak vonia. Všimli ste si? O to viac je to dôvod, prečo vyraziť na prechádzku a načerpať silu na ďalšie dni. A keď prídete z prechádzky, je čas na horúce kakao so šľahačkou a škoricou (alebo lahodnú kávu). A k tomu nejaký ten dezert. Najlepšie taký, ktorý je rýchly na prípravu, aby ste sa mohli venovať tomu, čo máte radi. Práve v dnešnom článku mám pre vás pripravený tip na rýchly recept. 
Nájsť vhodný recept na muffinky, ktoré budú vláčne a plné chuti aj na druhý deň a nie len po upečení je ťažké. Vyskúšala som už kopu receptov a konečne som našla ten správny, ktorý pomedzi tých všetkých vyhráva. Na muffinky budeme potrebovať :

  • 250 g hladkej múky
  • prášok do pečiva 
  • 2 vajcia 
  • kakao
  • 120 g práškový cukor 
  • olej 
  • 125 g masla 
  • kúsky čokolády 

Na začiatok si predhrejeme rúru na 180°C a na plech si rozložíme košíky. V miske si najprv rozmixujeme maslo, cukor a kakao. Do zmesi pridávame postupne vajíčka, hladkú múku s kypriacim práškom a 2-3 lyžice oleja. Mixujeme tak dlho, kým sa všetky suroviny poriadne nepremiešajú. Dávajte si pozor, aby vám nevznikli hrčky v ceste. Čo sa týka konzistencie cesta, tak nemalo by byť príliš riedke, ale ani príliš husté. Na záver do cesta primiešané kúsky čokolády a môžme porcovať do košíkov. Následne plech s košíkmi dáme do vyhriatej rúry a pečieme 15 - 20 minút. Nepečte ich presne 20 minút, pretože mám skúsenosť s tým, že sa muffinky veľmi prilepia na spodok košíka. 

Po 15 - 20 minútach muffinky vyberieme von. Zatiaľ, čo muffinky chladnú si pripravíme krém, ktorý pôjde na vrch. Budeme potrebovať : 

  • maslo 
  • vanilkový cukor 
  • smotana na šľahanie 33%
  • potravinárska farba
Toto je asi najľahší krém aký som kedy robila. Najprv vyšľaháme v miske maslo s vanilkovým cukrom. Keď sa tieto suroviny spoja, pridáme smotanu na šľahanie a oranžovú potravinársku farbu. Nezabudnite ochutnať, pretože to je tá najchutnejšia časť pečenia. Muffinky ozdobíme krémom a ja som ich ešte posypala farebnými cukríkmi. 
Dobrú chuť ! :) 

2 komentáre:

  1. Ty muffiny vypadají skvěle. Jo a taky nemám ráda, jak je všude plno berušek. :-)
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vydarili sa ti krásne muffiny! :) Tiež si užívam babie leto a pevne verím, že vydrží čo najdlhšie :)
    What A Fancy World

    OdpovedaťOdstrániť

Používa službu Blogger.