Rozhovor s Ninou Skalíkovou

„Za­kaž­dým, keď fo­tím, mám po­cit, akoby som dr­žala kú­sok ves­míru vo svo­jich ru­kách.“ 
Tento ci­tát od Paula Chapla sa na­chá­dza na úvod­nej stránke port­fó­lia Niny Ska­lí­ko­vej . Je krásna, mladá, úspešná, talentovaná a je top. Fotí rôzne známe  tváre ako napr. Janu Hrmovú, Veroniku Cifrovú Ostrihoňovú, Andreu Verešovú či Barboru Rakovskú. Žije v Bratislave, ale pochádza z Modry. Na svet sa pozerá cez ružové okuliare, čo sa odráža aj na jej fotografiách. Patrí medzi moje obľúbené fotografky a práve preto je tento článok venovaný práve jej. 
1.     Ako si sa k fotografovaniu dostala ? Kedy si ho zobrala prvýkrát do ruky a povedala si, že toto je niečo, čo ťa bude baviť a chceš sa tomu venovať ?
Môj otec ma k tomu nahováral. Neviem kedy som ho zobrala po prvý raz do ruky, no od toho momentu som sa do toho zamilovala.
2.       Aké boli tvoje začiatky ?
Začínala som fotením seba a mojich kamarátok. Veľmi rada som sa s fotkami hrala vo Photoshope, pri jednej fotke som vedela stráviť aj 5 hodín.
3.       Aké bolo tvoje najneobyčajnejšie fotenie ?
Spomedzi tých všetkých neobyčajných si v tomto momente nespomeniem asi ani na jedno, ale dajme tomu, že nejaké moje autoportrétovanie, kedy okolo mňa chodili ľudia, ja som mala rozloženú techniku, bola som čudne oblečená a namaľovaná a pózovala pred foťákom na statíve.
4.       Kde hľadáš inšpiráciu ?
Nehľadám inšpiráciu, ona prichádza sama.
5.       Zúčastňuješ sa aj nejakých súťaží, resp. máš za sebou aj nejaké výstavy ?
Zatiaľ nie.
6.       Fotíš najmä ženy. Čo by si im poradila, aby zlepšili pri fotení samých seba ?
Treba si nájsť "svoj krajší profil" tváre, a nacvičovať si pózovanie pred zrkadlom. Potom je to už len o komunikácií medzi fotografom a modelkou.
7.       Berieš fotografovanie ako hobby alebo sa stalo už tvojou prácou ?
Už niekoľko rokov sa fotením živím a ešte dlhšie ma robí šťastnou.
8.       Máš nejaký fotografický sen, ktorý by si si chcela splniť alebo dosiahnuť ?
Momentálne ani nie.
9.       Kde vidíš o 10 s fotografovaním ?
Kedysi by som povedala, že by som v tom čase chcela fotiť pre VOGUE, ale naučila som sa žiť prítomnosťou, takže nad týmto vôbec nepremýšľam.
10.   Kde ťa môžeme zastihnúť a pokochať sa pohľadom na tvoje fotografie ?
Napríklad na Instagrame, tam som často
11.   Čo plánuješ v najbližších týždňoch alebo mesiacoch ?
Užívať si život, a hlavne sa už strašne teším na jar a leto. 
 Ninke veľmi pekne ďakujem za rozhovor a prajem jej veľa úspechov. Ak aj Vás zaujali jej fotky, nájdete ju na FACEBOOKU alebo na INSTAGRAME.

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.