Tvarohový koláč so želatínou

"Láske a vareniu sa oddávajte bez ohľadu na nebezpečenstvo."
Ahojte krásky ! Keďže blog má od februára dizajn, pribudnú čoskoro aj nové fotky a kopa nových článkov, ktoré mám pre vás pripravené. Avšak, čo je ešte nové, tak to budú recepty, ktoré budete môcť nájsť na mojom blogu. 
Ako každá žena, tak aj ja rada maškrtím a potom sa váhe vyhýbam veľkým oblúkom. Veľmi rada pečiem a skúšam nové recepty. Väčšinou pečiem s mojou mamkou, s ktorou sa vždy doťahujeme koľko cukru dáme do koláča, pretože ona nerada veľa cukruje. Ja naopak mám veľmi rada sladké a hovorím jej, že koláč sa preto volá koláč, lebo má byť sladký. Najradšej mám svieže koláče, smotanové alebo aj tvarohové. Mám rada aj krémové, ale tieto mali vždy u mňa prednosť.  
Jeden z mojich najobľúbenejších koláčov, by som Vám dnes chcela ukázať. Je ním tvarohový koláč s jahodovou želatínou. 
Na prípravu tvarohového strúhaného koláča potrebujeme: 
Na cesto:
  • 6 vajec
  • 6 lyžíc polohrubej múky
  • 6 lyžíc kryštálového cukru
  • 6 lyžíc vody
  • 1 prášok do pečiva
  • 1 lyžica oleja 
Na plnku : 
  • 1 HERA/Palmarín/Maslo 
  • 2 tvarohy 
  • 15 dkg práškového cukru
  • 1 balenie vanilkového cukru 
Želatína :  
  • 2 dcl jahodového sirupu (ale pokojne môžete použiť akýkoľvek sirup, na tom nezáleží) 
  • 3 dcl l vody
  • 1 zlatý klas  
Postup : 
  • Piškóta na cesto je rovnaká ako pri každom koláči. Všetko ingredience zmiešame dokopy, aby sme vytvorili nadýchané cesto, ktoré vyleje do formy, do ktorej som si predtým dala papier na pečenie. Cesto pečieme na 180° približne 20 minút. 
  • Pri plnke som použila maslo, ktoré som si pokrájala na menšie kusy a zmixovala s cukrom a s tvarohom. 
  • Čo sa týka želatíny, tak sirup, vodu a zlatý klas dáme variť a stále miešame. Keď začne hustnúť, odstavíme a necháme vychladnúť. 
  • Na vychladnutú piškótu natrieme plne, polejeme želatínou, dáme aspoň na hodinku do chladničky a máme hotovo. 
  • DOBRÚ CHUŤ !

3 komentáre:

  1. MŇAM,on vyzerá tak moc chutne. Ja najviac milujem koláče aj torty so želatínou,to je proste život :3. Recept som si screeshotla a rada by som si ho niekedy spravila,lebo milujem sladké veci. Super článok :) .

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Koláčik vyzerá super, mám rada takéto tradičné koláče :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. To vypadá úžasně :) Hned bych si dala :D

    www.ftcfblog.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť

Používa službu Blogger.