*Vianoce u nás doma*

Ahojte všetci. Tak v prvom rade by som sa chcela poďakovať všetkým mojim čitateľom, ktorým zaujal môj posledný článok, ktorý som pridala. Som veľmi vďačná. Tento článok bude o Vianociach u nás doma. Nie je na nich nič nezvyčajné. Sme ako každá iná rodina, ktorá spoločne za jedným stolom spolu oslavuje najkrajšie sviatky v roku. 
Naše zvyky :
1. Cesnak 
Symbol zdravia a jeden z najúčinnejších prírodných liekov mal zabezpečovať pevné zdravie celej rodiny počas nasledujúceho roka. Každý rok máme na stole strúčiky cesnaku a všetci povinne musíme jeden zjesť. Starká asi chcela, aby si naozaj boli zdravý, pretože tento rok nám dala veľké strúčiky :)
2. MED 
Tento tradičný sladký produkt mal v náväznosti na svoju chuť zabezpečiť dobrotu, hojnosť, či príjemnosť. Med s oblátkou je aj naša tradícia a na stole to nikdy nesmie chýbať na stole. 
3. Jablko
Ak bol jadrovník v tvare hviezdy, znamenalo to pre rodinu šťastie a zdravie, no ak bol jadrovník v tvare kríža, rodinu podľa tradície čakala choroba, alebo dokonca smrť. My sme mali tento rok jadrovník v tvare hviezdy. Uvidíme aký bude nasledujúci rok.
Potom nasleduje slávnostná večer a t.j. hríbová polievka a ryba so zemiakovým šalátom. 
 Náš stromček
 Ja s maminkou
 Náš venček (nie je kupovaný ja som ho sama spravila)
 Stolovanie :) Každý mal pri svojom tanieri menovku a balíček. Návody na ich výrobu je v článku TU!
 S mojím drobcom malým
 Tu to vidíte ako to vyzeralo menovka aj s tým balíčkom
Tak a to je všetko z dnešného článku. Dúfam, že sa vám článok páčil. Môžete sa tešiť na ďalšie články z vianočnej edície. Ak máte otázky, nápady píšte buď do komentárov alebo na facebookovú stránku, ktorú nájdete TU! Môžete sa pridať aj do skupiny pravidelných čitateľov. Mám Vás rada :* AHOJTE :*

2 komentáre:

  1. veľmi pekný článok :) Pozývam ťa na moju prebiehajúcu giveaway http://korytna.blogspot.sk/2014/12/novorocna-giveaway.html :)

    OdpovedaťOdstrániť

Používa službu Blogger.