Nenávisť

Ak ma nenávidíte, teší ma to rovnako, ako keby ste ma milovali, pretože je to dôkaz toho, že nie som ľahostajná/ý vášmu srdcu. (Théodore de Banville)

Nemôžem si pomôcť, ale tieto "múdre články" ma baví písať časom viac a viac. Znovu Vám musím pripomenúť, že som nechcela nikoho uraziť, ani som na nikoho konkrétneho nenarážala týmto článkom. Je to môj osobný názor a nie každému sa môže páčiť. Sto ľudí - sto chutí ! V minulom článku sme sa bavili o vzťahoch, ktoré súvisia s láskou a dnes sa budeme baviť o vzťahoch (priateľských, kamarátskych) na Internete, o ktorom nebudeme hovoriť resp. ja písať a vy čítať v dobrom slova zmysle, ale tentokrát bude internet v službách ohovárania, zloby a nenávisti
 

V živote každého z nás sú situácie, kedy sa nevieme ubrániť hnevu. Tak najprv začneme formálne, čo je to vlastne Nenávisť ?  Nenávisť je hlboká, intenzívna emócia vyjadrujúca zaujatosť, nepriateľstvo a odpor voči inej osobe, skupine alebo objektu. Odvykla som hovoriť "Nenávidím ťa !", pretože veľa ľudí mi povedalo, že medzi láskou s nenávisťou je veľmi tenká čiara alebo hranica. No nenahnevá Vás to, keď Vám to niekto povie a Vy, dotyčnú osobu nenávidíte z celej duše a z celého srdca.
Vybavovanie účtov = Nechápem prečo si niektorí ľudia musia vybavovať účty na internete. Verejne písať pred všetkými urážky a nadávky na niekoho, koho nenávidia. To mi príde choré. Ale niet sa čomu diviť, že to robia mladé dievčatá a chlapci, keď s tým začali celebrity a odkukávajú to od nich. A za všetko môže ohováranie a klebety, ktoré sa šíria rýchlosťou svetla alebo rýchlosťou epidémie a rovnako ako smrteľná nákaza, ktoré sa len ťažko sa dajú zastaviť. Ak ste ešte nezažili ohováranie na vlastnej koži, nemajte strach, ono to časom príde samo. Osočovať Vás bude skoro každý. Väčšinou je to preto, lebo Vám ľudia závidia. Je to hlúpe, keď si píšu urážajúce komentáre a vidia to všetci ich priatelia, známy a podobne. Robia preteky, ktorá/ý ktorú/ého viac odfajčí alebo urazí. Toto sú choré komentáre, ktoré po nejakom čase vymažú.
Prijať, že vás niekto nemá rád, to si žiada viac, ako len dýchať zhlboka. Mňa to zo začiatku veľmi trápi, keď ma niekto nemá rád a bezdôvodne. Nič som mu nespravila, veď poriadne sme sa ani nerozprávali a nemá ma rád. Potom po čase sa to zmení, a je to vzájomné. Nechceš sa baviť ty so mnou ? FAJN ! Tak ťa budem ignorovať aj ja a nebudem sa trápiť nad tým, čo ti sadlo na nos, že si sa ofučal/a na mňa. O takýchto veciach sa mi veľmi ľahko píše, pretože ja mám s týmto, myslím si dosť skúseností. Asi pred rokom som mi potvrdilo, že facebook iba kazí vzťahy. Každý každého iba sleduje a potom vznikajú klebety, ohováračky a ľudia Vás začínajú nemať radi. 
Prečo by sme v sebe nemali v sebe ukrývať nenávisť ? Ak v sebe dusíte hnev, môže vám to spôsobiť rôzne ochorenia. Toto je niekoľko dôvodov, prečo je lepšie odpúšťať ako podporovať v sebe hnev, nenávisť a zlosť:
  1.  Ničia srdce 
  2. Negatívne vplývajú na deti
  3. Robia zmätky s duševným zdravím
  4. Zvyšujú riziko diabetu
  5. Spôsobujú stres
  6. Zbavujú energie a chute
  7. Ničia spánok
  8. Ničia sociálne kontakty

3 komentáre:

  1. Ja tak neskutočne milujem tieto tvoje múdre články,len tak ďalej :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tieto "múdre články" ti idú, nuž, ani sa nemusím už nijak inak vyjadrovať, lebo si to všetko pekne zhrnula :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pekne napísané. Ono to tak na svete chodí, že sa nedokážeme zapáčiť každému a nie každý nás bude milovať, no nenávidieť by sme sa nemuseli, má to len negatívne efekty.
    Bianka

    OdpovedaťOdstrániť

Používa službu Blogger.