Život bloggera

"Jediný spôsob, ako si zaistiť príjemný život, je zaistiť príjemný život ostatným. Jediný spôsob, ako zaistiť ostatným príjemný život, je správať sa k nim, ako keby sme ich milovali. A jediný spôsob, ako sa k niekomu správať tak, ako keby sme ich milovali, je naozaj ich milovať."

Takýto článok už písalo veľmi veľa blogerov a blogeriek, a ja som sa rozhodla, že napíšem niečo podobné. Podelím sa s vami o moje dobré a zlé zážitky, ktoré zažívam aj som zažívala počas blogovania ; rady a typy ako sa stať blogerkou a nezblázniť sa, a vlastne celý môj "blogový" život. Tak a poďme hneď na to :
Začiatok : Už je to rok, čo blogujem. Tento blog, môj oficiálny, bude mať narodeniny v septembri. Ako som sa vlastne dostala na stránku blogger.com ? Moja kamarátka Viki (mimochodom sme susedy) s tým začala prvá. Vždy všade meškala, keď sme boli dohodnuté, lebo musela dorábať články. Vždy všetko fotila a pridávala na facebook nové články. Mne sa to zapáčilo a začala som s tým aj ja. Ten začiatok bol najhorší. Hlavne ten deň, keď som ho začala tvoriť. Ona bola u seba doma, ja u seba a cez chat sme sa dohadovali a trápili nad mojim blogom. Aký bude mať blog názov, akú bude mať titulnú fotku, vzhľad, písmo,.. Bolo to kritické, ale ďakujem jej veľmi pekne.
TYPY PRE ZAČIATOČNÍČKY : Tak prvom rade, keď si chcete založiť blog musíte už dopredu uvažovať nad tým, aké články budete pridávať. Ak sa budete ostatných vypytovať, aký článok mám napísať, tak s tým radšej ani nezačínajte. Založili ste si blog, aby ste písali to čo chcete VY dať ostatným a nie niekto ostatný. Keď som začala blogovať ja, vedeli to len moji blízky. Po škole som to nechcela rozniesť. No po čase vám na to prídu (hlavne tí počítačový gambleri). Isteže sa vám budú objavovať hejty, ktoré úplne ignorujte a nevšímajte si ich. Okolie, ktoré vám nepraje a závidí vám, že robíte niečo iné ako väčšina bude reagovať tiež negatívne, takže sa môžete pripraviť na kritiku. Všetkým sa vaše články nebudú páčiť, ale na takých si rýchlo zvyknete.
Ako každá blogerka, tak začiatok vždy býva ťažký. Ak chcete s tým začať určite majte nejakých blízkych (nemyslím rodinu, ale priateľov) , ktorý vás budú podporovať a pozerať si vaše články. Zo začiatku čitateľov nebude veľa. S tým rátať ani nemôžete. Ja osobne som mávala "depky" ak to tak môžem nazvať, že môj blog nikoho nezaujíma, že ho idem vymazať. A tieto "depky" mávam doteraz. Svoj blog musíte aspoň každý druhý deň zdieľať na rôzne sociálne siete (facebook, instagram, ask, twitter,...) alebo, keď sa vám páči nejaký iný blog a napíšete komentár, pridajte aj svoj LINK na blog. Z vlastnej skúsenosti viem, že si osoba na druhej strane pozrie. Spolupracujte s rôznymi kozmetickými značkami. Práve o toto som sa chcela s vami podeliť. V najbližších dňoch čakám odpoveď od Dermacolu a DM drogérii, pretože s nimi začnem spolupracovať. Veľmi sa chcem poďakovať všetkým ľuďom z Dermacolu, že zdieľali môj blog.
Aký je život bloggera ?  
 Nijak sa nelíši od obyčajného života. Som proste obyčajná baba z dediny. Žiadne fyzické ani psychické zmeny na mne nie je vidieť. Mám svoju rodinu, ktorú neskutočne ľúbim. Svoje súkromie vám sem veľmi nedávam a v budúcnosti to meniť ani nechcem. Podľa mňa už dosť toho o mne viete a nechcem na internet kvačkať svoje súkromie. Keď už píšete dlhšiu dobu, tak vždy musíte rozmýšľať nad blogom. Aký bude nový článok, kedy pôjdete fotky nafotiť, čo bude obsahovať. A keď už článok napíšte a publikujete, tak rozmýšľate koľko ľudí ho už videla, či stúpla alebo klesla sledovanosť, koľko je komentárov a pod. Týmto článkom som sa vám všetkým mojim čitateľom chcela poďakovať, že ma podporujete. Osobitne sa chcem poďakovať babám, ktoré mi pomáhali pri niektorých článkoch, ako odpovedať na otázky do grafom a pod. Patrí vám jedno veľké Ďakujem. Vážim si to veľmi.
Čo ma vie potešiť najviac ?  
Bloggera poteší veľmi veľa vecí. Úprimné správy, komentáre, kde vás úplne cudzí človek pochváli a uzná vašu robotu. Alebo, keď vám dá iba LIKE na váš príspevok. Myslím si, že každá z nás by mala byť za svoju prácu, za svoje články, fotky ocenená.
Ako píšeš články ?
Písanie mojich článkov je dosť zaujímavé, pretože ja publikujem jeden článok a potom neviem čo ďalej. Preto sa snažím robiť niečo úplne iné, nepozerať sa na notebook a nap. vysávať, upratovať, prechádzať sa. Keď nebudete myslieť na blog napadnú vás články, ktoré budú super. Nikdy nekopírujte články z iných blogov. Ak sa chcete inšpirovať, tak si ho prečítajte, ale svoj článok napíšte po svojom. Ako vidíte VY danú tému. nechápem dievčatá, ktoré vám posielajú správy typu "Kukni si môj blog. je tam nový článok. A zanechaj aj komentár a pridaj sa do skupiny pravidelných čitateľov." Nechápem! Ja som sa nikdy nikomu nedoprosovala, aby si môj článok alebo celkovo blog pozrel.
Fotenie 
Povedzme si na rovinu, kto sa nerád fotí. Akurát, tak malé deti a niektorý chlapci. Fotenie patrí medzi najdôležitejšie veci, ktoré treba pri blogovaní vedieť. Fotiť kozmetické produkty, oblečenie, outfity alebo len tak. Fotky (photoshoot), ktoré nafotíme s kamarátkami vám tiež pridávam na blog a majú veľký úspech. 
Tak dúfam, že som vám aspoň trošku pomohla a článok sa vám páčil. 




3 komentáre:

  1. Ten článok je super ! :)
    www.aduliksun.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Super článek" Já zjistila, že se blogu věnuji čím dál tím víc :D Hlavně teď o prázdninách a pořád přemýšlím nad článkama a hlavně fotím a mamka už na mě blbě kouká, když si vezmu do tašky 10 kosmetických produktů a jdu je ven fotit :D :D

    http://life-by-peggie.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Super článek :)
    http://veronicaslife8.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť

Používa službu Blogger.