Inventúra priateľstva

" Priateľ je človek, ktorému na tebe záleží. Keď sa smeješ, smeje sa s tebou. Keď plačeš, plače s tebou. Vždy ťa podrží a keď ti je zle, dokáže ťa postaviť na nohy! Preto si váž priateľa, pretože priateľstvo je po láske tá najkrajšie vec akú človek môže mať. A niekedy je krajšie ako láska, pretože hojí rany, ktoré láska spôsobila."  
Podmienkou krásneho priateľstva je mať komu zavolať o tretej v noci, keď máte starosti, zaľúbili ste sa, bojíte sa niečoho nového čo vás čaká na druhý deň. Máte niekoho takého komu môžete v noci zavolať a zdôveriť sa mu ?
Najlepšia kamarátka - Kto to je ? Môžem považovať svoju známu ako najlepšiu kamarátku ? Je to aj moja sestra alebo brat ? Môže byť najlepšia kamarátka mama ? Najlepšia kamarátka je osoba, ktorá má včas zapnutý telefón (ako som vám písala v úvode), vie vás podržať, veríte jej, keď ste spolu, ste rovnako skvelé. Ste proste rovnaké, ako keby vás "jedna mama mala". Najlepšia kamarátka sa hľadá veľmi ťažko a nemôže to byť každé dievča z vašej dediny alebo každá baba zo školy.  Keď ste spolu, ste ako továreň na  trapasy. Svoju známu za najlepšiu kamarátku nemôžeme považovať. Vidíte ju len občas, povedzme dvakrát za mesiac a každý deň s ňou v kontakte nie ste. Ona má svoj život a vy svoj. Svojim súrodencom môžete povedať čokoľvek. Vždy vás podržia a môžete im povedať čokoľvek. Všetky bláznivé veci s nimi môžete robiť. Súrodenec je človek, ktorý vás bude mať vždy radšej ako najlepšia kamarátka. Mama a najlepšia kamarátka ? Môj osobný názor je, že mama najlepšia kamarátka nemôže byť. Bude sa s vami smiať, plakať, trpieť, zažívať bláznivé zážitkov, ale to je úloha mamy. Nemôžete sa s ňou rozprávať ako s BFF. "Si normálna, či ti šibe ?" Neviem čo by na to naše mamy povedali.  Pri "výbere" najlepšej kamarátky majú veľký vplyv aj rodičia. Určite ste to zažili. Hovoria vám, aby ste sa s ňou nebavili, lebo ona je taká a taká, má takú a takú povahu, je z takej rodiny,... Je to naozaj tak. Vaša najlepšia kamarátka môže byť dievča zo susedstva, môže to byť vaša spolužiačka, alebo ju stretnete (nájdete) v nejakom športovom klube alebo krúžku.
Najlepšie zlé kamarátky - Toto je najhoršia kamarátka na svete. Nezastavia sa jej ústa a stále do nemoty rozpráva. A najhoršie na tom je, že rozpráva len o sebe. Keby aspoň dačo zaujímavé hovorila, ale len čo si ona kúpila, kde všade bola, koho stretla, každého iba ohovorí. Vôbec na nič sa vás nespýta a nepustí vás ani k slovu. Angličtina má na to výraz "frenemy", odvodené od slov friend a enemy. Skutočná frenemy vám chce jednoducho zle. Vysmieva sa, ponižuje vás, zhadzuje, proste robí všetko preto, aby ste boli na dne. To, že ste vy nešťastná, robí ju šťastnou. Nepáči sa vám to a neviete čo máte spraviť. Mám ostať pri nich, veď uch to časom prejde alebo mám odísť a byť sama ako prst. Je lepšie byť sama, ako mať okolo seba falošných ľudí, ktorí vás iba trápia. To nie je kamarátstvo, keď si z vás niekto srandu robí. Takýmto ľuďom sa treba vyhýbať. Takže treba spraviť inventúru a vyhodiť to zoznamu priateľov týchto frenemy ľudí.
Kopec priateľov a známych - Ako to vlastne myslím ? Je to proste osoba dievča alebo chlapec, ktorá má na facebooku 1000 priateľov, na fotkách 400 like a 120 komentárov. Myslí si aká je obľúbená, ale popri tomu v skutočnosti nikoho nemá. Je sama ako prst. S nikým nechodí vonku, sedí iba doma za počítačom, s nikým sa nebaví. Na facebooku alebo na inej sociálnej sieti je veľká hviezda, ale v skutočnosti veľmi trpí. V podstate, keď si to tak vezmete. tak na vás žiarli, že sa máte lepšie ako ona, či už psychicky alebo fyzicky. Fyzicky, že máte možno viacej oblečenia, kozmetiky, elektroniky, máte všetko po čom zatúžite a ona to nemá. Psychicky, že vás majú všetci radi, ste vyrovnaný človek, ktorého len tak nič nerozhádže, nemáte nejaké veľké starosti, ale ona áno. A všetko si to na vás kompenzuje. Chce, aby ste aj vy boli nešťastná ako ona. 
Kráska a zviera - Asi som tomu dala príliš ostrý názov, ale v skutočnosti je to naozaj tak. Keď sú dve kamarátky vždy je jedna krajšia a druhá menej. Nebýva to vždy tak, ale väčšinou áno. Nechcem tým nikoho uraziť, ja neposudzujem ľudí podľa vzhľadu, ale bohužiaľ sa na tejto planéte nájdu ľudia, ktorí to robia. Podľa mňa, keď máte najlepšiu kamarátku, máte sa k nej správať rovnocenne. 

* Vieš,čo sú pravý priatelia ?...Tí, ktorí by ťa chytili za ruku a povedali: ,,Chýbal by si nám,keby sa niečo stalo!'' *

Zakázaná kamarátka 

Intrigánka: Je falošná a rozširuje rozličné fámy. Aj vám hovorí o spoločnej známej nechutné veci, môžete si byť istá, že to nehovorí aj o vás zasa niekomu inému? Ja milujem takéto dievčatá. Tak zdôveríte sa s nejakou chúlostivou vecou a o chvíľu to vie celá škola. Ani si to neoverí, ale rozprávať bude.

Klebetnica: Prisahá, že to nikomu nepovie a o chvíľu to vedia všetci. Jej mediálne schopnosti sú výnimočné. Využite to len vtedy, keď potrebujete dostať do sveta nejakú informáciu. Inak jej žiadne svoje tajomstvá nezverujte. Ja tomu hovorím INFORMAČNÁ SLUŽBA. Nie je dobre byť včas informovaný o najlepšej pikoške. Samozrejme už rozširovať ďalej by sa to nemalo. I keď bude klebetiť o vás, ani to sa vám nebude páčiť.

Kritička: V jednom kuse vás kritizuje. Nič, čo ste urobili, nepochváli. Stále na vás hľadá len to najhoršie. Keď sa vám niečo nepodarí, usmeje sa a víťazoslávne povie: „Veď ja som ti to hovorila!“ Je toto naozaj vaša priateľka?

PS : Týmto článok som nechcela nikoho uraziť, ani som nemyslela na nikoho konkrétneho. je to môj osobný názor. Sto ľudí, sto chutí, sto názorov.

A ako sa vám páčila inventúra mi napíšte do komentára :)

6 komentárov:

  1. Dobrý to je článok ! A úplne súhlasím !!
    Pozývam ťa na moju novú giveaway : http://aduliksun.blogspot.sk/2015/07/giveaway-chcem-vam-podakovat.html :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pekný článok :)
    Ja nemám veľmi veľa kamarátok. Už od detstva si viac rozumiem s chlapcami. Neviem prečo je to tak ale aj moja "najlepšia kamarátka" je chlapec :D A čo sa týka týchto kamarátstiev, tak až na výške som to všetko pochopila. Tam sú ľudia, ktorí ťa skutočne pochopia a nebudú ťa súdiť. Na strednej je to všetko len povrchné a o ohováraní. Keď človek dospeje tak to všetko pochopí. :)
    www.danycuks.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja najlepšiu kamarátku nemám, s chlapcami si tiež rozumiem, ale na nos im všetko nemôžem vešať. Ja som práve dúfala, že keď pôjdem teraz v septembri na strednú, tak sa to všetko zmení a nájdem niekoho, kto bude mať moju rovnakú krvnú skupinu. I tak ďakujem za názor :)

      Odstrániť
  3. Pěkný článek :) Celkem mi nějaká hodně dobrá kamarádka chybí. Můj nejlepší kamarád je můj přítel. Tomu píšu hned, když se mi stane cokoliv vtipného nebo špatného. Mám k tomu potřebu, nemám potřebu to psát někomu dalšímu. Asi bych měla oprášit své staré kontakty :) Díky!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. dobrý článok!! :)
    http://nikolafitness.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť

Používa službu Blogger.