Christmas edition #1

Čo sú Vianoce? Niečo výnimočné. Bláznovstvo v strede zimy, tajomstvá, objatia a nečakané návštevy.
Je to návrat do dôb jaskýň: iba jedlo, oheň a rodina.
(Pam Brown)
Už len 22 dní, prosím nezabudni, čas sa kráti. Dobrý deň som si vybrala, na tento článok, keďže som si mohla požičať tento veršík od Mira Žbirka. Samozrejme nebude to dnes o tejto pesničke, ale to bude niečo špeciálne, čo budete vidieť celý tento mesiac na blogu. Veľmi som sa tešila na vianočnú edíciu, ktorú odštartujem práve týmto článkom. Mám pre vás pripravených mnoho typov, nápadov a rád, ako prežiť Vianoce a nezblázniť sa. Dnešný článok bude o veciach, ktoré musíte stihnúť do Vianoc. 
1. Vyrobiť alebo kúpiť adventný kalendár 
 Ak sa tešíte na Vianoce, tak veľmi ako ja, tak určite musíte mať adventný kalendár. To je proste nutnosť. Každý deň maškrtiť na nejakej dobrôtke z kalendára a byť krôčik po krôčik bližšie, k najkrajšiemu sviatku roka. Samozrejme v rôznych supermaketoch, papierníctvach alebo podobných obchodoch nájdete mnoho kalendárov. Ak nechcete príliš míňať peniaze alebo nie ste kreatívna, tak kalendár od rôznych značiek sladkostí bude pre vás vhodný. DIY na kalendár v ďalšom článku.
2. Vyrobiť alebo kúpiť adventný veniec 
Adventný veniec alebo ikebana vám na stole nemôžu chýbať. Správne by mal mať venček 4 červené sviečky.  Na internete nájdete mnoho nápadov a typov na pekné venčeky, samozrejme aj na mojom blogu sa nejaké venčeky objavia. 
3. Mikuláš 
Mali by ste si vyčistiť čižmičky, aby vám mal kde Mikuláš doniesť balíček.  
 4. Darčeky
Každý rok už v novembri spisujem čo komu podarujem k Vianociam. Veľa ľudí je toho názoru, že by sme si nemali nič kupovať, ale najkrajšie darčeky sú tie, vyrobené z lásky. Čiže ručné práce. Ak mojej rodine alebo priateľom niečo kúpim, je to naozaj len taká maličkosť a ostatné je všetko vyrábané.  Treba si darčeky spisovať, dopredu pozerať v obchodoch a šetriť si na ne, aby každý niečo dostal a nikto neostal na ocot, ako sa hovorí. 
5. Domáce práce 
Väčšina ľudí na čele so mnou a s mojou maminkou riadia asi každý druhý deň pred Vianocami, aby bolo proste čisto a aby Ježiško k nám vôbec prišiel. Upratovanie patrí medzi najčastejšie veci, ktoré robí každá domácnosť na Vianoce. 
6. Pečenie
U nás doma pečú vždy iba staré mamy a vždy máme strašne veľa koláčov doma. Minulý rok som im zakázala piecť, pretože som chcela niečo upiecť aj ja, a dopadlo to celkom fajn. Medovníky boli po týždni tvrdé, takže sa dali jesť ako sušienky k čaju alebo ku káve. Všetky suroviny si nakúpte skôr, aby ste potom týždeň pred Vianocami nestresovali, že ktoré suroviny nemáte. 
7. Pohľadnice   
Nechcem to napísať, tak na rovinu, ale pohľadnice sa už neposielajú tak, ako kedysi, keď naše staré mamy boli mladé. Dnes sa už posielajú SMSky, Emaily alebo jednoducho "popískujeme na tom fajsbuku". Preto si nájdite vianočné veršíky, vinše a básničky. 

2 komentáre:

  1. Super článok :) už sa neviem dočkať na ďalšie diely vianočnej edície :) a samozrejme na článok, ktorý som vymyslela ja :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nádherný článok ♥ Už teraz sa teším na ďalšie! :3

    OdpovedaťOdstrániť

Používa službu Blogger.